Dambaaaaa! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Dambaaaaa! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Dambaaaaa!

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

23 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel! Weer een geweldig weekje achter de rug, en ik weet zeker dat de komende paar weken ook nog geweldig zullen zijn! Ik ben trouwens weer voor de volle 100% opgeknapt!
Afgelopen maandag was het Damba festival, en jeetje mina wat was dat een dag. Eerder heb ik al geschreven over het firefestival, dit leek er wel een beetje op. Het enige verschil was dat er geen vuur was en dat het nog nett wat drukker was. Wel was weer iedereen vrolijk en liepen ze met joekels van geweren te schieten! Het was heel leuk om te zien. Alle chiefs van de omgeving kwamen naar town om daar te dansen en om gek te doen. Bash heeft ons helemaal naar het middelpunt geleid waar het meeste gedanst, geschoten en gefeest werd. Wij als salaminga’s hebben natuurlijk weer voorrang op een mooi plekje eerste rang, dus na ons door alle drukte heen gewurmd te hebben konden we het perfect zien. Het was echt heel gaaf. De dansstijl en muziek is hier echt geweldig! Ik heb een hoop filmpjes en foto’s gemaakt! Ik zal binnenkort wel weer wat op facebook zetten!!

In het compound is het zo leuk! Het contact met die kinderen is echt geweldig! Lekker met ze spelen en elkaar de taal leren! Als je thuis komt rennen ze al meteen naar je toe en ze volgen je overal (ja zelfs naar het poepveld, heel fijn). Ze komen lekker bij je staan en met je knuffelen! Ik ga die kindjes zo missen! Ze hebben me al allerlei geleerd om in Dagbanli te zeggen! Echt zo grappig, die moeders die geen Engels kunnen vinden het dan natuurlijk helemaal geweldig als je iets tegen hen in Dagbanli zegt! Beetje jammer dat ze dan doorpraten en dat het dan voor mij toch iets te moeilijk wordt.. Nouja gewoon naa zeggen en hopen dat je het goed hebt, zo maak je ze altijd wel weer aan het lachen.
Gister heb ik voor het eerst mijn eigen was gedaan!! Mijn zus heeft me wel een beetje geholpen, maar toch ben ik best een beetje trots op mezelf! Maar jeetje wat is dat een pokkenwerk zeg! Ik kan niet wachten tot het gewoon weer een kwestie is van spulletjes in de wasmachine, wasmiddel erin, en op een knopje drukken! Na het wassen weer lekker met de kinderen gespeeld. Ik heb ze een potje bellenblaas gegeven en daar hebben ze zo leuk mee zitten spelen. Toen ik die avond rijst kreeg was ik zooo blij! Ik had nog niet een keer rijst gehad, ik kreeg alleen maar de plaatselijke gerechten.. Jeej Banku en T.Z. daar word je blij van! Maar gelukkig eindelijk rijst, met een lekker sausje en zelfs een beetje groente erdoor en een ei! Maar een ei hoort erbij, want dat krijg ik in het compound elke dag! Ik heb heeel vaak gezegd dat ik het lekker vond dus ik hoop dat ze die hint begrijpen!
Een klein nadeel aan het compound is het bed. Na een tijdje begin je het echt wel te voelen in je rug! Tfoeee wat be nik stijf! Pap maak je handjes maar vast soepel want als ik terug kom mag je me weer heeel veel gaan masseren! :)

Morgen vertrekken we naar Mole. Ja, ik weet het, dat zei ik een aantal weken geleden ook al. Toen hadden we wat pech, maar nu hebben we een eigen busje gehuurd dus weet ik zeker dat we gaan (voor zover je iets zeker kunt weten in Ghana). Ik ben benieuwd of we olifantjes gaan spotten! Jullie horen het volgende week van me! Tot dan!

Dikke kus,
Diede

  • 23 Januari 2014 - 22:28

    Dian:

    Ha lieve schat.
    Fijn dat jeweer helemaal opgeknapt bent. Ad gaat ook weer beter. Dat bellen weer Nog wel over. Veel plezier met de olifanten.

    Xx Dian

  • 23 Januari 2014 - 22:54

    Ad:

    Nou nieuwe ervaringen, mooi hoor. Als je thuis komt leren wij je wel weer Nederlands en
    un bietje Driels.
    Veel plezier en doe de groeten aan die olifantjes.
    Ik zal ervoor zorgen dat mijn handen en ik in de juiste conditie zijn om jouw rug weer soepel te maken.
    We bellen snel weer.

    xxx Ad

  • 25 Januari 2014 - 08:53

    Uilkje:

    Hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!lieve Diede.

    Mooi om te lezen dat je weer de 'oude'bent ,jammer dat je geen lekker bedje hebt ,maar ja ,je kan ook niet alles hebben he,nu had je weer rijst gehad met lekker sausje en wat groente dat maakt ook weer veel goed toch?
    Geniet van je reisje naar Mole en de rest van je "vakantie",en wij genieten van je reisverslag(en) .
    Nou maar weer een keer de lieve groeten van ons,
    Teede en Uilkje



  • 26 Januari 2014 - 20:00

    Johanenmien:

    Ha Diede,

    Weer gezellig om je verslag te lezen. Fijn dat je weer in orde bent, is toch nog meer genieten van de dingen die je allemaal ziet en mee maakt. Weer feest gehad, met dans, plezier en "geweren".
    Ja olifanten bekijken, lijkt mij prachtig , lees ik in je volgende verslag wat je gezien hebt.
    En slapen op een bed wat een luxe he! Wat zijn wij verwend!!
    Fijne week en tot het volgende verslag.
    Lieve groeten Mien en Johan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 35394

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: