Bye bye Ghana! - Reisverslag uit Kerkdriel, Nederland van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Bye bye Ghana! - Reisverslag uit Kerkdriel, Nederland van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Bye bye Ghana!

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

05 Maart 2014 | Nederland, Kerkdriel

03/03/2014
Hier zit ik dan, in het vliegtuig terug naar Nederland terwijl ik het eerste stukje van deze blog schrijf. Terug naar Nederland, ik begon er de laatste dagen steeds meer naar uit te kijken. Ik zie het telkens voor me. Dat ik door de grote deur heen loop en daar dan papa, mama en wat hele lieve vriendinnetjes staan. Dan krijg ik een hele zachte, lieve knuffel van mama, en een hele stevige knuffel van papa. Vervolgens Ruby, Jiske, Jeannie en Pleun lekker knuffelen. Ik besef nu ik hier zo zit dat ik jullie toch wel behoorlijk heb gemist. En terwijl ik hier zit en dat moment steeds dichterbij komt raak ik steeds verder weg van Ghana, van Tamale, van mijn lieve families, de geweldige kindjes, de andere vrijwilligers en zo zijn er nog zo veel meer geweldige mensen en dingen die ik daar achterlaat en misschien wel nooit meer terug zal zien. Het is voelt zo gek dat ik er gewoon verdrietig van word, maar tegelijkertijd word ik er ook blij van. Blij dat ik dit heb mogen meemaken, blij dat ik al deze mensen heb ontmoet. Blij met alles wat ik heb geleerd. Ik heb zoveel mooie momenten gehad hier. Ik zal deze momenten koesteren. Ghana, Tamale en alles en iedereen die daarbij hoort zitten voor altijd in mijn hart!

05/03/2014
En nu, na een heerlijke week chillen aan de kust, ben ik weer thuis. Dit laatste weekje was fantastisch. Lekker genoten van de oceaan met prachtige stranden, mooie palmbomen, lekker eten, 'goede' douches en wc's. Lekker een paar daagjes gesurft en heerlijk genoten van de zon. Oftewel, mijn geweldige tijd in Ghana afgesloten met een heerlijke vakantie.
De vlucht ging vlot. Mijn koffers kwamen als eerst de band op en ik stond al een half uur eerder buiten dan verwacht! Toen ik daar iedereen zag staan met dat 'welkom Diede' bord, kon ik het natuurlijk meteen niet meer droog houden. Even lekker geknuffeld en gekust en toen konden we al weer naar huis. Lotte had voor een heerlijk ontbijtje gezorgd. Lekker bruin brood met kaas, versgeperste jus, hagelslag, een beker melk erbij, hmmmmmm!
Gister heb ik genoten van mijn eerste dagje thuis. Gezellig bij wat mensen op bezoek en genoten van een overheerlijke kaasfondue. Ook toch nog maar heel eventjes carnaval gevierd. Hoppa, Ghanese jurk aan en pop op de rug binden, mooi toepasselijke outfit. Na een half uurtje begon ik alleen wel te merken dat ik die nacht niet had geslapen. Lekker vroeg mijn bedje in gekropen, die nog nooit zo lekker had gelegen! Een heerlijk matras en een echt dekbed over je heen is toch wel echt fantastisch!!
Zo naar de dokter, even een uitgebreide check up laten doen, lijkt me wel verstandig! En verder de komende dagen lekker bij mensen langs gaan en langs laten komen!

Voorlopig is dit mijn laatste blogje, misschien dat ik binnenkort nog eens even zal laten weten hoe het oppakken van mijn oude leventje is gegaan. Maar voor nu wil ik jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn blogs! Toch wel heel fijn om te merken hoe betrokken iedereen is geweest!

Een hele dikke kus van mij!

  • 05 Maart 2014 - 10:50

    Dian:

    Lieve Diede

    Heerlijk om je weer thuis te hebben, gezellig weer wat meiden over de vloer.
    Weer samen denken wat er gegeten moet worden.
    Ik zal mijn best doen om je niet te veel achter je vodden te zitten, zeg het maar als het niet goed gaat.

    En wellicht zien we de andere Ghanagangers wel een keertje hier bij een reunie.

    Dian

  • 05 Maart 2014 - 12:16

    Angela:

    Heee meis,
    Allereerst welcome back in het koude, hectische Nederland!
    Leuk om weer alle mensen te zien maar zo gek om zo'n geweldige ervaring echt achter te laten en weer met het normale leven beginnen!
    Geniet van thuis en tot op de reünie! Xxx

  • 05 Maart 2014 - 12:54

    Marjo:

    Lieve Diede,

    Vast heerlijk om weer thuis te zijn. Ik zal jouw blogs wel missen hoor want ik heb er altijd erg van genoten om ze te lezen en ik heb er ook veel van "geleerd".
    Enfin, we zien elkaar binnenkort en dat kun je live je verhalen vertellen en foto's laten zien.
    Dikke kus,
    Marjo

  • 05 Maart 2014 - 16:55

    Gonneke En Jasmijn:

    Lieve Diede,

    Welkom thuis in ons kikkerlandje.
    Spannend zo'n terugreis met zoveel dubbele gevoelens. En dan die grote deur. Een heerlijke ervaring moet dat zijn geweest, zowel voor je ouders als voor jou.
    Alles zal weer even wennen zijn. Het eten, de luxe maar ook dat alles weer "op tijd" moet en vooral ook het verkeer met alle regeltjes. Daar had ik de meeste moeite mee. Hier geldt nu eenmaal niet dat de grootste voor gaat.
    We hopen je snel een keer te ontmoeten maar ga eerst maar eens lekker genieten van al die lieve mensen en leuke dingen om je heen.

    Liefs Gonneke en Jasmijn


  • 05 Maart 2014 - 22:20

    Rita ( Ontmoet Afrika Tamale ) :

    Hallo Diede

    Heb met plezier je blogs gelezen in Nederland en nu in Tamale
    Ik heb vandaag nog precies 2 weekjes te gaan en reis zondag af naar Accra
    Daar nog een weekje in een Zeeuws project en ook vakantie vieren in Cape Coast en de kust
    Zie ook uit naar een bruine boterham met hagelslag en kaas met een echt bakje koffie erbij
    Het ga je goed en een warme groet uit Tamale

    Rita

  • 06 Maart 2014 - 22:24

    Ad:

    Een laatste blogje verdient ook een laatste reactie. Je bent nu al een paar dagen thuis en komen er verhalen langs. Dingen die hier zo gewoon lijken en waar jij een verhaal bij kunt vertellen vanuit een ander land, een andere cultuur. Dingen die ons bijzonder lijken en daar zo gewoon zijn. Dat is gewoon bijzonder. Mooie verhalen, prachtige ervaringen die je mag koesteren en waar ik niet genoeg van kan krijgen.
    Ook al stopt je blog, de verhalen stoppen niet en die kun je blijven vertellen. Ik luister graag naar jou, naar je gewone en je bijzondere verhalen.

    ad

  • 07 Maart 2014 - 15:30

    Johanenmienclement:

    Ha lieverd,

    Wat een mooie afsluiting van je verhalen.
    Ja ik heb je al gezien, wat lief dat je al zo vlug aan kwam , heerlijk met je gebabbeld en blij dat je weer thuis bent.
    Tot zondag liefs Mien en Johan xxx

  • 13 Maart 2014 - 21:06

    Berta:

    Hé Diede...Wát een prachtige ervaring en mooie verhalen.. die neemt niemand je meer af...iets om nooit te vergeten!! Maar ook weer fijn en tegelijk gek...om weer thuis te zijn. Geniet heerlijk na..van al die mooie en bijzondere herinneringen en natuurlijk je foto's...waarbij je misschien wel eens denkt...o..ja..dat heb ik ook nog gedaan/ gezien!!

    groetjes en tot ziens
    Berta en Frans Heslenfeld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2170
Totaal aantal bezoekers 35387

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: