Verjaardag om nooit te vergeten - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Verjaardag om nooit te vergeten - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Verjaardag om nooit te vergeten

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

06 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Nou jongens eindelijk is deze kleine meid ook 18 jaar oud en mag ik mezelf volwassen noemen. En neem maar van mij aan dat ik dit nieuwe levensjaar erg goed ben begonnen! De andere vrijwilligers hadden een hele leuke avond geregeld. Ik werd natuurlijk overal buiten gehouden.. Rond een uurtje of 7 werd ik door Loes met de motorbike op gehaald en daar gingen we dan, richting de lodge waar we heer-lijk hebben gegeten!! Ze hadden het ook super leuk versierd! Overal ballonnen en wat slingers, een echte b-day stoel en zelfs een 18 jaar badge en sherp. En het toetje was rampapapam, trommelgeroffel!! APPELTAART! En mijn god zeg, wat was dat lekker!! Vervolgens mocht ik cadeautjes uitpakken, ik heb wat films gekregen, en Douglas bon, eten, nog meer eten, en nog wat eten, een heel lief boekje en nog veel meer! Vervolgens hebben we gezellig een drankje en een spelletje gedaan en om 12 uur werd ik uitgebreid gekust en geknuffeld! Toen zijn we naar mikes vertrokken voor een hele leuke avond stappen!!
Volgende ochtend zolang mogelijk uitgeslapen, en toen ik mijn kamer uit kwam lopen stond toevallig bijna de hele familie in de gang. Ze begonnen met zijn allen ‘Happy Birthday’ te zingen! Zoo leuk! ’s Middags heb ik iets gedaan dat ik nog nooit van mijn leven heb gedaan op mijn verjaardag en waarvan het de vraag is of dat ook ooit nog gaat gebeuren. Ik heb aan het zwembad gelegen in het zonnetje om een beetje bij te kleuren! Heeeerlijk! :)
Toen ik thuis kwam van het zwembad ging iedereen zich klaarmaken om uit eten te gaan. Allemaal mooie jurk aan en haartje goed doen. Ik heb nog even snel de wenkbrauwen van mijn zus en tante geëpileerd! Net voordat we gingen kwam mijn moeder nog aan met een verjaardagscadeautje! Ik heb leuke Ghanese slippertje van der gekregen! Echt heel lief, had het ook echt niet verwacht. En toen gingen we dan, bij elkaar in de taxi gepropt naar ‘Luxury’. En wat een verrassing, dan hebben ze de kans om iets te bestellen als pizza, pasta, hamburger, pannenkoek en nog wel wat meer, en dan kiezen ze rijst! Alsof ze niet al elke dag rijst eten ofzo! Nouja ik heb in ieder geval heel erg genoten van de avond en gezellig met ze gekletst. En echt zo goedkoop is dat dan he! We waren in totaal met negenen en ik heb wel 150 cedi af moeten rekenen! Dat is dus ongeveer 50 euro, voor 9 personen! Dat is in ieder geval lekker goedkoop uit eten!
Vanmorgen weer even lekker uit kunnen slapen en zo een middagdienst in het weeshuis! Maar eerst even naar de supermarkt om lolly’s te halen die ik daar mooi ga trakteren!
Jeetje wat gaat de tijd snel trouwens!! Volgend weekend naar Bolga en als ik daar van terug kom alweer het compound in! Heeel veel zin in maar wel jammer om hier afscheid te moeten nemen. Over ander halve maand alweer weg uit Tamale om met Eelkje nog ruim een week te reizen bij de kust! Wat vliegt de tijd joh! Nouja een voordeel, dan zie ik jullie allemaal al snel weer!
Ik wil iedereen ook nog even bedankt voor de felicitaties! En lieve papa Ad in Nederland, jij ook een heeeele fijne verjaardag vandaag!!

Een hele dikke kus,
Diede

  • 06 Januari 2014 - 19:06

    Marjo:

    Lieve Diede,
    Nou ben je echt 18+. Goed te horen dat jij zo'n gezellige verjaardag hebt gehad.
    En zo te horen ben je echt goed verwend en in het zonnetje gezet.
    Geniet nog van de rest van jouw tijd daar.
    Groetjes van ons allemaal.
    Marjo

  • 07 Januari 2014 - 22:28

    Uilkje:

    HAAAAAIIIII Diede!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat een mooi verslag weer,en wat hebben ze je met z'n allen lekker verwend met je verjaardag!
    Maaaar uh, hoe gaat het met je (blauwe) vinger,geen last meer van?
    Leuke foto's trouwens,heb jij de kinderen gesminkt?
    Nou (grote)meid,wens je nog een hele fijne tijd in Ghana,geniet er van,want net wat je zegt,de tijd 'vliegt',hier ook hoor!

    Lieve groeten,
    Teede en Uilkje

  • 08 Januari 2014 - 22:35

    Ad:

    We hebben elkaar deze week al uitgebreid gesproken, maar het blijft altijd een feestje om jouw blog te lezen en dat kan niet zonder een reactie. Ondanks het feit dat jij niet in levende lijve aanwezig was, heb ik toch een klein feestje gehad op zondag. Maandag heb ik het in mijn uppie moeten doen, maar gelukkig heb ik jou toen een hele tijd aan de lijn gehad.
    Lieve schat, blijf schrijven, dan blijf ik lezen.
    xxx Ad

  • 14 Januari 2014 - 17:48

    Simone:

    Hoi Diede, beetje erg laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Ik vind het heel leuk om je blogs te lezen! Veel plezier nog en werk ze, groetjes, Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 35455

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: