oud en nieuw - gaat weer goed - bijna jarig - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu oud en nieuw - gaat weer goed - bijna jarig - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

oud en nieuw - gaat weer goed - bijna jarig

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

04 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal!

Ik hoop dat iedereen het nieuwe jaar goed is begonnen! Ik in ieder geval wel. We hebben een hele leuke avond gehad met lekker eten, spelletjes, bolfruits (een soort oliebol), hele ranzige champagne en sterretjes!! Vervolgens zijn we met zijn 8en in een veelste kleine taxi naar mikes gegaan om een leuk avondje stappen! Voor mij een goed teken dat dit jaar super gaat worden!
Wij hebben het heel leuk gehad, maar de Ghanezen zelf doen er eigenlijk vrij weinig aan. Katholieken gaan naar de kerk op oudjaarsavond. Maar de meeste zijn moslims en die doen eigenlijk niks.
Met mij gaat het trouwens ook weer goed, de antibiotica doet goed zijn werk, ik heb amper nog last van iets. Alleen mijn vingertje ziet er nog steeds niet uit, en ik ben wel bang dat mijn nagel er nog wel af gaat vallen..
En morgen word ik dan eindelijk 18!! Vanavond gaan we het vast vieren! Lekker uiteten en stappen en om12 uur ben ik dan eindelijk jarig! Gister al een enorm pakket ontvangen van een paar lieve vriendinnetjes, dus ik voel me stiekem al wel een klein beetje jarig!!
Jeejtje wat een korte blog! Maar ik heb verder eigenlijk niet zo veel te vertellen.. Alles gaat gewoon z’n gangetje.. Ik vermaak me prima op de school en in het weeshuis, en thuis gebeuren er ook niet zo veel bijzondere dingen. Het is wel leuk om te merken dat je toch steeds iets meer bij de familie gaat horen! Wel gek dat ik ze volgende week maandag weer ga verlaten! Maarja ik ben wel heel benieuwd naar het compound dus ik heb er wel heel veel zin in!!
Ennn ik wil iedereen nog eventjes bedanken voor de reacties, ik vind het echt heeeel leuk om het allemaal te lezen enzo!

Doei doei lieve allemaal, ik spreek jullie als ik 18 ben!
Dikke kus,
Diede

  • 04 Januari 2014 - 09:52

    Lotte:

    Fijne ver jaardag lieve schat. Mooi dat je daar zo fijn hebt, Kusjess Lotte

  • 04 Januari 2014 - 11:17

    Betsy Van Rangelrooy:

    Hallo Diede, leuk om al jouw blogs te lezen en de foto's te zien van wat je daar allemaal meemaakt
    een hele ervaring , je leert zo wel te improviseren denk ik.
    we wensen je morgen een hele fijne verjaardag en alle goeds voor dit nieuwe jaar.
    geniet er nog even van in de warme zon.
    hartelijke groeten, Rinus en Betsy

  • 04 Januari 2014 - 12:53

    Dian :

    begin je nieuwe jaar maar gezellig. Je gaat ook nog uit eten met je familie. Wij viren hier mrgenavond jouw en papa's verjaardag door lekker te eten hier, heb al at bedacht.
    We bellen je morgenvroeg.

    dag lieve schat.

    Dian

  • 04 Januari 2014 - 20:11

    Ad:

    Fijn dat je het zo hebt kunnen genieten.
    Alvast van harte gefeliciteerd en maak er een gezellige dag van.

    Xxx Ad

  • 04 Januari 2014 - 20:24

    Johan Clement:

    Hoi Diede

    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,wij pakken er een extra wijntje op. Leuk dat we je tijdens de nieuwjaar's receptie van de Rangelrooikes op de laptop zagen. Morgen een fijne dag en succes volgende week in de compound.

    Groeten Johan en Mien

  • 04 Januari 2014 - 22:17

    Jasmijn En Gonneke:

    Lieve Diede,

    Hiep hiep hoera!!!! Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!! Een mijlpaal in je leven. Echt iets bijzonders om te zeggen dat je 18 werd in Ghana. Super toch?? Dat maakt niet iedereen mee. Ik was ook jarig in Ghana en het was ook een bijzondere leeftijd. Dat zal ik nooit meer vergeten. Het was uniek!!!

    Maak er een mooie dag van samen met de andere vrijwilligers!

    Lieve groetjes


  • 05 Januari 2014 - 00:34

    Jan Verhoeven:

    Diede gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van, en veel plezier daar
    Gr van Jan en Hetty.

  • 05 Januari 2014 - 00:34

    Jan Verhoeven:

    Diede gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van, en veel plezier daar
    Gr van Jan en Hetty.

  • 05 Januari 2014 - 16:52

    Jan En Yvonne:

    Hoi Diede,

    Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Ook namens Jan en Wessel wensen we je een hele gezellige dag toe.

    Groetjes !! XX

  • 05 Januari 2014 - 18:58

    Tante Joek:

    Ha Diede.

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Gelukkig dat jij je weer fit voelt.
    En die vinger nog even beter worden.
    Je vroeg hoe het met mij ging, ook lief van je.
    Nou ik heb een heerlijk rexlaxte kerstvakantie gehad.
    Lekker koken, eten, kletsen en sporten.
    Morgen weer beginnen op school, ook heerlijk.
    Zo vliegt de tijd om en voor je er erg in hebt sta jij weer voor onze neus.
    Nou succes met alles.
    Liefs tante Joek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 35453

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: