Weekendje Mole?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Weekendje Mole?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Weekendje Mole??

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

22 December 2013 | Ghana, Tamale

Hoi lieve allemaal,

Zoals ik al vertelde in mijn vorige blog zou ik dit weekend naar Mole gaan om olifantjes te spotten! Nou poeh, poeh, wat was dat geweldig. Vanaf half 2 zou de bus kunnen vertrekken. Dus wij stonden braaf om half 2 op het busstation, met de gedachte van we zullen wel een uurtje of 2/3 moeten wachten. Dat is gewoon normaal hier, maar op een gegeven moment werd het wel heel laat. Het werd donker en tja, aangezien we eerder al dat ongeluk hadden gezien op de weg waar wij langs moeten met het soort bus waar we in zouden zitten, vonden we het toch niet echt meer een heel fijn idee om te gaan. Uiteindelijk zijn we toch maar opgestapt na VIJF EN EEN HALF uur wachten!! dus mensen in Nederland, stop met zeuren om een half uurtje vertraging! :) Nouja we hebben ons prima vermaakt hoor! We hebben geslapen, en voor ons uit gekeken, en nog even geslapen, en hallie gallie gespeeld, en nog wat voor ons uit gekeken :)!

Nouja toen gingen we nog maar even gezellig een drankje en ijsje doen bij sparkels! Hmmmm heerlijk vanille ijs met verse stukjes ananas en banaan, dat maakte mij dag toch wel goed. En wat mijn dag toen weer helemaal super maakte was de Nederlandse muziek! Haha geloof me in Nederland hou ik er niet echt zo van, maar hier hebben we heerlijk meegebruld met Marco Borsato, Nick & Simon en noem maar op! Beetje jammer alleen dat Guusje ontbrak…
Maar goed dus een beetje change of plans, en dan maar weer heel het weekend aan het zwembad liggen… Ook niks mis mee eigenlijk he!!
Verder gaat hier eigenlijk nog steeds alles lekker zn gangetje! Zooo raar dat het bijna kerst is, dat gevoel heb ik echt totaal niet! Met kerst hoort het koud te zijn! Elke keer als ik weer een kerst liedje hoor denk ik weer oh jaaaa! Het is bijna kerst!!

Verder wordt het hier eigenlijk redelijk saai! Ik vermaak me prima hoor, maar zo bijzonder is het leventje hier niet. Bijna alles wordt op een gegeven moment gewoon. Eigenlijk zijn het de kleine dingetjes die niet eens meer opvallen, die zo bijzonder zijn en zo ‘typisch afrika’ zijn. Een kind dat midden op straat ligt te slapen zonder ouder of wat erom heen. Of al die geiten die in je tuin lopen. De beesten op je kamer. De vrouwen met een baby op de rug gebonden en een enorme schaal op hun hoofd waar meters opgestapelde spullen op liggen. Iedere keer weer ten huwelijk worden gevraagd omdat je een ‘salaminga bent’. Mensen die voor je opstaan of speciaal een stoel voor je halen omdat je een ‘salaminga’ bent. Of de manier dat ze de was doen of koken! Gewoon echt alles is anders!! Ik ben zo blij dat ik hier mag zijn!!

Toch vind ik het stiekem ook wel heel jammer dat ik nu niet in Nederland ben! Kerst is altijd zo leuk! Eerste kerstdag is echt iets waar ik toch altijd wel naar uitkijk! Met de hele familie lekker eten en gewoon een hele gezellige dag hebben! Denken jullie nog wel een beetje aan me Heerkensjes??

Nouuu ik ga maar weer lekker naar het zwembad, eventjes mijn witte beentjes en buik bij laten kleuren! Ik spreek jullie snelll!!
Hele dikke kus,
Diede

  • 22 December 2013 - 13:07

    Juul:

    Tuurlijk denken we aan je!! Ik vind het ook jammer hoor dat je er niet bij bent! Maar het is toch ook wel heel bijzonder om in Ghana te zitten tijdens de kerstdagen. Nog heel veel plezier! X ik spreek je nog wel

  • 22 December 2013 - 13:54

    Uilkje:

    Hoe zouden wij jou kunnen vergeten,met doe mooie reisverslagen van je zit ik bijna dagelijks op de laptop te kijken of er al weer nieuwe "post "van je is.
    Straks gaan we naar je pappie en mammie lekker erwtensoep eten,daarna luisteren naar de mooie muziek(Jou even jaloers maken)van o.a.ons Renske en band.....................heb er nu al zin in(soep en band).
    Nou meske wij wensen je fijne Kerstdagen en een heeeeeeeeeeeele leuke jaarwisseling!!!!!!!!!
    Knuffels en lieve groeten,
    Teede en Uilkje

  • 23 December 2013 - 09:12

    Jos Clement:

    Hoi Diede,

    Grappig dat je gisteren ook aanwezig was bij het kelder concert van Renske en band.
    Geniet van Ghana, je zit zo weer in ons kikkerlandje.

    groeten Jos, Angelina, Luca en Dani

  • 24 December 2013 - 00:49

    Berta En Frans Heslenfeld:

    Hoi Diede..
    We wensen je vanuit Kerkdriel hele bijzondere kerstdagen daar in Ghana... en een gezellige jaarwisseling!
    Verder nog heel veel succes en een mooie tijd! Geweldig...zo'n ervaring!!

    groetjes Frans en Berta

  • 24 December 2013 - 16:46

    Jan Van Rangelrooij:

    Hi Diede. Eindelijk heb ik eens tijd gevonden om al jouw verhalen te lezen. Ik had al veel gehoord via Yvonne, Wessel, Dian en Ad, maar wilde dit zelf ook eens gaan lezen.
    Schitterende ervaring voor jou lijkt mij.
    Van de week las ik in de krant dat Accra, maar ook de rest van Ghana in de toeristen top 10 staat om volgend jaar te bezoeken. Dat de mensen in Ghana zeer vriendelijk zijn.
    Dat heb jij toch wel verrekt snel voor elkaar gekregen daar :-)

    Zoals je weet is mijn reis uitgesteld naar Ghana en naar jou. Definitief heb ik nu een afspraak van 16 tm 20 februari in Accra en ook een dag naar Lomé in Togo.
    Als het jou uitkomt dan kom ik heel graag naar je toe om echt zoveel mogelijk te zien van o.a. de omgeving waar je verblijft, de manier van leven daar, etc.
    Ik vlieg op 13 februari naar Accra, dan kan ik de volgende dag, vrijdag 14 februari, jawel Valentijdag, om 6.00 naar Tamale vliegen, aankomsttijd om 7.15 uur. Is dit ok voor jou. De volgende dag vlieg ik terug naar Accra, vertrektijd 14.45. Op deze manier hebben we at meer tijd op vrijdag. De datums zijn nu definitief. Laat maar weten of het uitkomt.
    Voor nu heel fijne "warme" Kerstdagen en alvast een mooi nieuw jaar.
    Groetjes,
    Jan

  • 24 December 2013 - 18:36

    Diede Van Rangelrooij:

    Oh jan wat leuk dat je komt!!
    Ik zal je even een mailtje sturen!
    Maar wat mij betreft klinkt het allemaal prima!!
    Dikke kus,
    Diede

  • 25 December 2013 - 00:03

    Gonneke En Jasmijn:

    Lieve Diede,

    Kerstavond, even tijd om stil te staan bij jouw verblijf in Ghana.
    Meisje wat heb je het naar je zin en wat gaat het goed met jou!!Geniet van je kerst daar in Ghana. Het zal heel bijzonder zijn, zeker nu je in een christelijk gezin zit. Wat het weeshuis betreft zal commentaar niet helpen. Het is van de staat.,
    Neem gewoon wat schoon water uit de ton in de badkamer en gooi de emmer met vies water gewoon weg!!! Deden wij ook!!!Verschoon gewoon de luiers ook al is er niet in gepoept. Gewoon doen.!!!!Al denken de verzorgsters er anders over.
    Geniet ervan en nog een mooie tijd gewenst. Toy Tpy Toy

    Doe Sylvester, Bash en al de anderen de groetjes van Jasmijn en mij.
    Dikke kus
    Gonneke en Jasmijn


  • 25 December 2013 - 00:03

    Gonneke En Jasmijn:

    Lieve Diede,

    Kerstavond, even tijd om stil te staan bij jouw verblijf in Ghana.
    Meisje wat heb je het naar je zin en wat gaat het goed met jou!!Geniet van je kerst daar in Ghana. Het zal heel bijzonder zijn, zeker nu je in een christelijk gezin zit. Wat het weeshuis betreft zal commentaar niet helpen. Het is van de staat.,
    Neem gewoon wat schoon water uit de ton in de badkamer en gooi de emmer met vies water gewoon weg!!! Deden wij ook!!!Verschoon gewoon de luiers ook al is er niet in gepoept. Gewoon doen.!!!!Al denken de verzorgsters er anders over.
    Geniet ervan en nog een mooie tijd gewenst. Toy Tpy Toy

    Doe Sylvester, Bash en al de anderen de groetjes van Jasmijn en mij.
    Dikke kus
    Gonneke en Jasmijn


  • 26 December 2013 - 16:08

    Johanenmienclement:

    Ha Lieve Diede,
    Net je laatste verhalen gelezen. Blijft leuk om je verhalen te lezen. Wat heb jij het goed naar je zin, fijn hoor! De kerst in Ghana begrijp ik wordt ook best gevierd, benieuwd hoe je nieuwe jurk zal staan !!
    Ik ben met de kerst vrij en voor de kerst fijn gewerkt met de "oudjes "kerstviering gedaan ,was mooi om te doen.
    Wij zijn gister allemaal bij Lianne geweest, gezellige middag/avond gehad, eerst met de kleintjes naar kindje wiegen geweest, daarna lekker gegeten. Hopelijk heb jij ook een lekker maaltje gehad.
    Vanmorgen bij Tante Lieuwk op de koffie geweest, gezellig. Nu zit Johan schaatsen te kijken.
    Succes met alles wat je doet in het weeshuis, nou wat een gedoe met 2 bakjes water voor een hele dag, fijn dat je daar kunt helpen.
    Bij jullie thuis was het een gezellig feest,met de verjaardagen, zondag niet geweest, wel een beetje spijt van, hadden we jouw kunnen zien, van Jos en Ronald gehoord,dat je in beeld was.
    veel lieve groetjes, wij vergeten je echt niet !!!! Mien en Johan xxxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 35446

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: