Rotmuggen!!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Rotmuggen!!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Rotmuggen!!!!

Blijf op de hoogte en volg Diede

14 December 2013 | Ghana, Tamale

Hoi schatties van me,

Ik ben hier in Tamale al weer heerlijk aan het genieten van het weekend! Gisteravond zijn we lekker uit geweest en vandaag hebben we de hele middag lekker aan het zwembad gelegen! Het lijkt wel vakantie hier met dat heerlijke weer! En ik lig nu al weer lekker in mijn bedje, ja het is pas bijna 8 uur, maarja dat kan gewoon hier(zelfs op zaterdagavond)!! Gister maar van half 5 tot 8, dusja, dan mag het al helemaal!!
Ik irriteer me trouwens echt dood aan een mug die op dit moment in mijn klamboe rond zoemt en die niet gevangen wil worden, oh en volgend mij zit er ook ergens een muis in mijn kamer :)!

Maar goed even terug denken aan de afgelopen week, wat heb ik allemaal gedaan sinds mijn laatste bloggie!
Woensdagmiddag zaten we lekker te lunchen (broodje kipburger met patattekes :)) en toen kwam er dus zo’n heeele schattige Ghanees naar ons toe. En die ging een evangelie houden! Hahaha ja ik heb een nieuw woord geleerd! Maar hij kwam dus naar ons toe en allemaal zeggen van god dit en god dat! En may god bless you al land let’s pray together. En toen zaten we daar dus in dat restaurantje in een kringetje, elkaars handjes vast te bidden! Hahahaha zie je het voor je, ik kon me lach dus echt niet inhouden! Maar goed, toen die weer weg ging, kon ik weer lekker verder met van mijn kipburgertje te genieten!

Donderdag was echt een heeele bijzondere en leuke dag!!
De laatste dag op school voor de kerstvakantie, alle kinderen kwamen in mooie kleren naar school. De meisjes in prachtige jurkjes gestoken en de jongens hadden allemaal gekke pakkies aan. Iedereen had allemaal koekjes, drinken, rijst, ijsjes en noem maar op bij. Iedereen was aan het eten en iedereen was lief voor elkaar. De kinderen gaven ook allemaal koekjes aan de lerares, en ook aan mij! Hihi mijn klasje houdt van me!! Nu hebben ze dus 3 weken vakantie, maar als ze willen kunnen ze wel naar school komen en dan kunnen wij leuke dingetjes met ze doen. We zaten al te denken aan spijkerpoepen, snoephappen, ezeltje strek je, twister, zaklopen en natuurlijk gewoon voetballen bijvoorbeeld! Nog andere leuke ideeën? Pap, ik ga jou boekje ook is even helemaal door spitten, denk dat ik er zeker wel wat aan ga hebben!

Yes, eindelijk gelukt om die rotmug te pletten!!

Rond een uurtje of 11 ging iedereen ineens al naar huis. Dus het werd opeens een erg kort dagje. Dus hebben we de rest van de dag maar lekker aan het zwembad gelegen. Myrthe en Loes doen het junomohamma project. Daar worden jonge meiden/vrouwen die heftige dingen hebben meegemaakt en daardoor geen of amper scholing hebben gehad, opgeleid tot naaister. Zo kunnen ze toch nog iets bereiken in hun leven. Vandaag namen Loes en Myrthe ze mee naar hat zwembad!! Toen we daar aankwamen waren de meisjes er nog niet. Wel waren er ruim 300 andere Ghanezen in het zwembad. Ze werden er allemaal uitgestuurd zodat wij als ‘salaminga’s’ het zwembad voor onszelf hadden! Echt erg!! Wij voelde ons natuurlijk een beetje opgelaten, want uh, hallooo. Dat hoeft dus echt niet hoor! Maarja gelukkig maar dat het niet lukte om iedereen weg te krijgen. Uiteindelijk heeft ‘de badmeester’ ons naar een iets kleiner zwembadje gebracht waar hij een hoop ligstoetjes naar toe heeft gebracht. Echt wel heel lief bedoeld enzo, maar wel een beetje te veel van het goede allemaal hoor. Toen lagen we daar dus bij dat zwembadje, er zat een hek om heen. En ja hoor, je raadt het al, stonden er dus suuuuper veel Ghanesen achter het hek naar ons te kijken! Echt voortaan als ik in de dierentuin loop denk ik daar aan, en dan heb ik echt medelijden met die beesten. Want geloof me, dat is dus niet chil. En toen werd het nog leuker. Want ik had een bord spaghetti besteld als lunch. En dat moest ik dus opeten op dat ligbedje, en dat is sowieso al wel redelijk moeilijk! Maar als er dan ook nog eens allemaal mensen staan toen te kijken, dat maakt het er niet echt heel veel makkelijker op. Maar goed toen kwamen die meisjes waar ik het net over had dus. En het was zoooo prachtig om te zien.

Shit er is weer een ander beestje door mijn klamboe heen gekomen, fijn dit…

Gister was de eerste dag op school dat er vakantie was. De vrijwilligers blijven komen zodat er toch nog wat kinderen kunnen komen als ze willen. We wisten natuurlijk echt niet hoeveel kinderen we moesten verwachten, maar uiteindelijk kwamen er een stuk of 50. We hebben een paar spelletjes gedaan met ze, maar op een gegeven moment is het wel genoeg hoor!! Na een paar uurtjes rennende en hangende en vieze snotneuzen om je heen, ben je daar wel even klaar mee! Ik weet in ieder geval zeker dat ik nooit van mijn leven in een BSO wil gaan werken ofzo! Nou gelukkig hebben ze maar 3 weken vakantie, zijn we met kerst gewoon vrij, en werk ik (als het goed is vanaf maandag) voortaan op maandag, dinsdag en donderdag in het weeshuis!!

Binnenkort is het natuurlijk kerst, en dan zijn we lekker vrij! Ook hier word dat goed gevierd! Eigenlijk wel een beetje op de zelfde manier als in Nederland. Mensen gaan naar de kerk (de christenen dan), en daarna gaan ze lekker eten!! Ik woon zelf ook in een christelijk gezin, dus ik zal het ook zeker goed gaan vieren! Ik ben erg benieuwd en ik heb er zin in! Ik heb vandaag al wat stof gekocht en er is nu een vrouwtje bezig om een mooie Afrikaanse jurk te maken die ik dan mooi tijdens kerst kan dragen! Ook met oud & nieuw gaan ze hier naar de kerk, ze hebben geen vuurwerk zoals bij ons. Ik denk niet dat het hier zo uitbundig gevierd wordt. Maarja ik zal het allemaal gaan merken! in ieder geval wordt dat ook weer een goede gelegenheid om mijn jurk te dragen! :)

Yes weer een mugje gevangen! :)

Ik ben trouwens vandaag zo diep gezakt dat ik mijn lege pot pindakaas aan het leeg likken ben. Ik ga je missen potje calvé!! Oh en dan nog iets, probeer nooit met je hand tussen een ventilator te komen! Want geloof me, sinds vandaag spreek ik uit ervaring, DAT DOET PIJN!

Okeee dat was ie weer voor vandaag! Ik mis Nederland wel een beetje hoor, en ook een heleboel lieve mensen mis ik heel erg! Maar de tijd vliegt, en voor je het weet ben ik er al weer!!

Een heeeeeeele dikke kus van dit Ghaneesje!

PS. Ik vind het echt super om al jullie reacties te lezen! Fijn om te horen wat er daar een beetje gebeurd en fijn om te merken dat er soms nog wel een beetje aan me word gedacht


  • 14 December 2013 - 21:20

    Lotte:

    Heee moppie,

    Fijn om te horen dat alles nog steeds goed gaat! Misschien is het leuk om aan de kinderen zelf te vragen of ze spelletjes weten, leer je ook nog iets van hun =D

    Kusje je zussie

  • 15 December 2013 - 00:44

    Dian:

    He meisje.

    Wat een leuk verhaal weer.
    Ik denk dat we een gelovig kind terug krijgen. Ook niets mis mee hoor.

    Wat is er met je hand?
    Komt dat goed?

    Dian

  • 15 December 2013 - 09:38

    Ellen:

    Hoi Diede,

    Zondagochtend hier en we hebben weer 1 vd koopzondagen,niets te doen maar ja je moet met de meute mee.Echt mooie verhalen iedere keer,ik lees ze graag.
    We zullen aan je denken tijdens het kerstdiner vd familie en volgend jaar ben je er weer bij.
    Heel veel plezier nog en dat je nog veel mugjes mag killen.

    Gr. Ellen

  • 15 December 2013 - 10:37

    Anne:

    Hee schat,

    wat een geweldige blog weer, lees ze altijd gelijk als ik ze zie op facebook! Alleen is mijn telefoon nu kapot dus kan ik niet zo snel meer reageren op facebook :'( Maar krijg morgen te horen of hij binnen de verzekering valt en anders laat ik hem zo snel mogelijk maken en dan kunnen we weer chatten

    Liefs en kusjes, Anne

  • 15 December 2013 - 15:13

    Diede:

    Haha, je bent dus toch zo dom als je er uit ziet... Als ik dat vroeger tegen je zei werd je altijd boos, hihi, moest ik eventjes aan denken.
    Bedankt voor je blog, want nu kon ik even lekker SOGgen, heuhh!
    Ik heb over twee daagjes ook eindelijk vakantie, maar eerst nog twee tentamens maken, dus wish me luck!
    Jij ook veel ´luck´ met alle snotneuzen (letterlijk & figuurlijk uiteraard)
    Luvv you!! En niet meer op kakkerlakken stampen he, getsie
    xxxxxxxx

  • 15 December 2013 - 19:05

    Diede Van Rangelrooij:

    Huuuuuh, van wie is die laatste?? :$
    Want er staat geschreven door Diede, maar da klopt niet hoor!!

    Leuke reacties verder trouwens dotjes hahah!

  • 15 December 2013 - 19:44

    Cindy:

    Hoi Diede,

    Leuk om jou spannende,avontuurlijke verhalen te lezen.
    Nog heel veel plezier!!

    Groetjes cindy

  • 16 December 2013 - 15:38

    Uilkje:

    Hoizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz................zoemzoem................
    Lieve Diede!
    Heb weer zitten genieten van je zzzzzzzzzzzzzzzzzz.....zoem verhaal.
    En of je het GELOOFT of niet ...............ik denk echt alle dagen aan je hoor.(niet zo spannend voor jou dat er een ouwe tante aan je denkt,maar het is maar dat je het weet!!!!!!

    Lieve groeten ,knuffeltje en x.
    Uilkje(ook van Teede hoor!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 35445

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: