Sinterklaasgedichtje :) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu Sinterklaasgedichtje :) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Diede Rangelrooij - WaarBenJij.nu

Sinterklaasgedichtje :)

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

05 December 2013 | Ghana, Tamale

Lieve vrienden, familie, kennissen, ooms, tantes, neven en nichten
In dit stukje, ga ik de hele tijd dichten
Dus bereidt je maar vast voor
Heel veel zal ik er wel niet van bakken, hoor!
Ik vind het jammer sinterklaas te missen
In plaats daarvan leer ik hier in bosjes en steegjes te pissen
Jaa want soms kan dat hier niet anders
Dat overal een wc is, dat is typisch iets voor nederlanders
Ik mis de pepernoten, marsepein en chocola
Als je wat op wilt sturen, stuur ik het adres nog wel na
Maar met iedereen samen zijn mis ik nog meer
Jaa dat doet wel een beetje zeer
Maar goed dat ik hier genoeg zwarte pieten om me heen zie
Daardoor ben ik er toch bij in mijn fantasie
Maar het is het allemaal waard
Ik zit liever in Ghana dan daar bij die man met die enorme baard
Want hier is het echt helemaal top
Ik heb van Ghana echt een hele hoge pet op
De kinderen hier zijn zo geweldig leuk
Ik lig elke dag weer om ze in een deuk
Hoe graag ze je handje wel niet vast willen houden
Helaas zijn er een heleboel verkouden
Die heerlijk snotneusje vol met snot
Dat is toch wel een beetje rot
Dat vegen ze af aan hun hand
En vervolgens pakken ze de mijne met hun volle verstand
Achja gelukkig heb ik een desinfecterend middeltje bij
Dat maakt me op zulke momenten dan toch wel weer heel blij
Toch is deze week op de school weer hartstikke leuk
Al liggen alle lessen weer eens in de kreuk
Want de examens hebben ze deze week
Vrij veel spelen is dus waar het op leek
Even een half uurtje examen maken
En daarna schreeuwen ze van de daken
Weer klaar voor die dag
En alleen nog maar buiten spelende kinderen, is wat ik zag
Dan hielp ik de juf maar weer om na te kijken
Het verschil van niveau is iets om voor te wijken
Variërend van vijf procent tot honderd
Het is nou niet iets dat me verwonderd
Na de juf braafjes te helpen
Ging ik dan naar al die kleine welpen
Lekker met ze spelen
Terwijl we tegelijkertijd ook bezig waren sommige wonden te helen
Verder lekker rustig hier
Er gaan heel veel boeken doorheen met veel plezier
We gaan zo dadelijk met alle vrijwilligers het dobbelsteenspel doen
Helaas krijg ik dit jaar niets in mijn schoen
Maar zo gaat het niet helemaal aan ons voorbij
En dat maakt me dan wel weer blij
Dit was het weer voor deze keer
En ik spreek jullie heel erg snel weer
Een hele dikke kus uit vanuit hier
En jullie ook met pakjesavond allemaal heel veel plezier!

  • 05 December 2013 - 17:06

    Marjo:

    Pietje Diede,
    Leuke verhalen schrijven, doe jij heel goed,
    Volgens mij steeds met een grote lach op jouw lieve snoet!
    Leuk dat jij zo aan het dichten slaat,
    Daar zijn wij allemaal erg mee gebaat.

    'T is twijfelachtig of Sint en Piet vandaag langs kunnen komen,
    Want het stormt echt veel te hard door de bomen.
    De maan is ook nog niet te zien,
    dus we tellen eerst maar tot tien.

    Veel plezier daar met jouw lieve kiendjes
    en met de rest van al jouw vriendjes.

    Groetjes,
    Max en Marjo en natuurlijk ook van Sinterklaas en Zwarte Piet

  • 05 December 2013 - 18:55

    Dian:

    Lieve meid
    Eerst maar even vooruit met de geit
    We gaan er iets leuks van maken
    En schreeuwen daarbij van de daken
    Dat we ons meisje toch wel missen
    Al hoeven wij er niet van te pissen

    We hopen je morgen via het web te zien
    Wij zijn hier dan met meer dan tien
    Om pakjes en gedichten te bekijken
    En van het lachen te bezwijken

    Geniet van jullie avondje met elkaar
    Al is het vooriedereen wel zwaar
    Om zonder familie te zijn
    Gelukkig hebben jullie het toch fijn

    Doe de groeten aan iedereen
    Vergeet er geen een
    Zeker Basj en Silvester niet
    Want dan doe je hun verdriet

    Veel kusjes van ons

  • 05 December 2013 - 21:50

    Hendrika:

    Hee dide
    zou al zo lang een even kijken hoe het jou vergaat. Prachtige en interressanteverhalen over je belevenissen daar. Gelukkig heb je daar al aardig je draai gevonden. En wat prachtige mensen heb je daar al ontmoet. Deze belevenissen en herinneringen nieemt niemand je ooit nog af en neem je mee zolang je leeft. Een ervarning om nooit weer te verge ten. Het stormt hier op deze sinterklaasavond, maar wel gezellig. Hoor de wind waait door de bomen.wij vieren zaterdag met dekinderen sinterklaas. De gedichten zijn klaar maar moeten nog geprint. Toch een heel gezellige tijd zo in december. Je had je belevenissen prachtig opgeschreven in dichtvorm. Het lijkt of je er geen moeite mee hebt. voor ons is het altijd afzien met die gedichten. Maar goed hartstikke leuk dide, we blijven je volgen. Veel succes daar, het temperatuurtje zal daar wel wat hoger liggen als hier.
    heel veel lieve groetjes van ome wim en tante hendrika

  • 05 December 2013 - 23:14

    Yvonne :

    Lieve Diede,

    Eindelijk een kijkje in jouw reisverslag
    wat een belevenissen elke dag
    Fijn dat het zo goed met je gaat
    je staat voor iedereen paraat
    Morgen ben je er toch een beetje bij
    dat maakt ons allemaal blij
    het kadootje wordt eventjes uitgesteld
    tot Jan bij je in Ghana aanbelt.

    Hartelijke groetjes,
    Yvonne XX

  • 06 December 2013 - 09:31

    Uilkje:

    HOI lieve Diede!!!!!!!!!!!!!!!

    Jij bent helemaal in Sinterklaas stemming zo te zien,
    en je hebt wel pret voor tien.
    Gisteren was het hier ,Sinterklaas waait door de bomen,
    en nu,is het weer waar ik van heb liggen dromen,
    Een beetje witte wereld om me heen en het sneeuwt nog steeds,
    en Sinterklaas is vertrokken reeds.
    De kerstboomlichtjes zijn nu aan en ik geniet,
    Doe jij de groeten aan zwarte Piet.
    Dan krijg jij de lieve groeten van ons en een dikke kus en knuffel
    dan heb je wat dat betreft weer even een buffel.

    Liefs,
    Uilkje(ook van Teede natuurlijk)

  • 06 December 2013 - 21:29

    Joihanenmien@gmail.com:

    Hoi Lieve Diede,

    Nou wat een mooi gedicht. Hoe krijg je het voor elkaar!!
    Leuk dat je zo alle familie vrienden enz. op 5 dec. mee laat lezen, wat je belevenissen zijn in dichtvorm.
    En van de week wat een verassing zeg, ik vond het heel lief van je !!!!Was een mooi cadeau hoor.
    Fijn dat je zoveel plezier beleeft met de kinderen en de kinderen met jouw !
    lieve groetjes Tante Mien en Ome Johan xxx






  • 05 Januari 2014 - 09:45

    Femke:

    Hoi nichtje,

    Lang zal je leven, lang zal je leven in de gloria, hiep, hiep, hoera.
    Van harte gefeliciteerd.
    De meisjes hopen dat je een fijne verjaardag krijgt vandaag. Zo te lezen heb je het wel heel erg naar je zin.
    Dikke kussen
    Dennis, femke, jill en gwenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diede

In november ga ik voor 4 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Via waarbenjij.nu ga ik een blog bij houden zodat iedereen die dat wil me kan volgen tijdens mijn reis. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen. Ook zodat ik mijn eigen ervaringen altijd nog terug kan lezen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is en mijn avontuur gaat beginnen!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 35458

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 15 Juni 2017

Stage Sri Lanka

03 November 2013 - 02 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: